Drie tips voor de ambitieuze selfpubber

Als selfpubber — een auteur die zijn eigen boek uitgeeft — droom je waarschijnlijk van hoge verkoopcijfers, veel positieve reviews (met natuurlijk vijf sterren) volle zalen en veel aandacht van de media. Dat je daarvoor hard moet werken, vind je geen probleem. Logisch! In dit blog geven we je drie tips voor een vliegende start.


Wil jij inzicht krijgen in het selfpublishing proces en onder professionele begeleiding werken aan je achterflaptekst, persbericht en pitch? Meld je dan aan voor de Workshop Selfpublishing op 15 oktober in Amersfoort! Er zijn nog een paar plekken beschikbaar!

New call-to-action

Workshop-selfpublishing-cocobookmedia-1024x338

Tip 1: Denk je groots? Doe dan ook groots!

We zeggen het wel vaker: (bijna) geen enkel boek verkoopt uit zichzelf. Je zult jezelf als auteur letterlijk en figuurlijk in de spotlights moeten zetten. Waar en hoe is afhankelijk van je doelgroep. Heb je die goed in kaart, dan is het van belang dat jij zichtbaar wordt op plekken waar jouw doelgroep zich bevindt – offline en online. Met een zelfverzekerde houding en een helder, krachtig verhaal vergroot je de kans op aandacht. Werk daar dan ook aan, voordat je de stap ‘naar buiten’ zet.

Tip 2: Check, check, dubbelcheck

Neem de tijd om er een onwijs goed boek van te maken. Raffel niet af. Lees nog eens door. Betrek professionals. Onderzoek hoe anderen het doen. Bespreek je twijfels. En, heel belangrijk: volg je intuïtie. In de samenwerkingen die je aangaat, in de keuzes die je moet maken. Laat je daarbij niet opjagen: als selfpubber heb jij de regie. 😉

Tip 3: Een voorbereid mens...

Er valt onwijs veel te leren over het uitgeven van boeken. Internet staat er vol mee (kijk alleen al naar alle info op deze website :-))! Volg, lees en bekijk zo veel mogelijk over uitgeven in eigen beheer, zodat je weet wat je te wachten staat en kunt leren van de ervaringen van anderen; gelijkgestemden en professionals in het boekenvak.
En soms is het juist goed om je eigen plan te trekken. Omdat je zo’n origineel idee hebt en dat jouw ‘unique selling point’ moet worden. Volg dat dan en vier het feit dat je selfpubber (aan het worden) bent! Want dan kan dat dus gewoon!

Wil jij inzicht krijgen in het selfpublishing proces en onder professionele begeleiding werken aan je achterflaptekst, persbericht en pitch? Meld je dan aan voor de Workshop Selfpublishing op 15 oktober in Amersfoort! Er zijn nog een paar plekken beschikbaar!

New call-to-action

 

Meer blogs en tips lezen?

7 tips voor het succesvol op de markt brengen van jouw managementboek

Een tijdlang heb je gewerkt aan jouw boek. Een boek waarmee je jouw kennis deelt en expertise toont. Nu het geredigeerd, vormgegeven en gedrukt is, ga je het boek op de markt brengen. Hoe val je op...
> Verder lezen

Vergroot je expertstatus: geef een boek uit!

Heb je veel ervaring en kennis binnen je vakgebied? Wil je jouw expertstatus vergroten en vertrouwen opbouwen? Dan is het uitgeven van een boek een goed idee. Een boek vergroot namelijk je...
> Verder lezen

Het thema van je boek bepalen

Waarom het belangrijk is om het thema van je boek goed te kennen Als auteur krijg je misschien weleens de vraag: wat is het thema van je boek? Niet elke auteur heeft daar, gek genoeg, gelijk een...
> Verder lezen